Звіт керівника

 

Звіт           

завідувача ДНЗ № 36 про  

за 2017- 2018 навчальний рік

 

  1. Загальні відомості про заклад:

Дошкільний навчальний заклад № 36 загального розвитку

 

Форма власності:    комунальна

Юридична адреса:   м. Ужгород, вул.. Бачинського,27;

Мова виховання та навчання:  українська, словацька;

Кількість груп, місць за проектом: 13 груп, 235 місць;

Кількість дітей у  закладі освіти:  338

Режим роботи закладу: 7.00-19.00 – ЩОДЕННО

 

  1. Матеріально-технічна база закладу освіти:

 

    Будівля ДНЗ № 36 – це типовий проект навчального закладу для надання послуг зі здобуття дошкільної освіти. Облаштування приміщень та території закладу відповідають санітарно- гігієнічним нормам. В закладі функціонує 13 груп (3 групи раннього віку та 10 груп дошкільного віку). Є гарна простора музична зала, спортивна зала, обладнана відповідним спортінвентарем , спортмайданчик, літній басейн-хлюпальниця, методичний кабінет, медичний кабінет, кабінети діагностики та корекції зору.

 

   Поліпшення матеріально-технічної бази у 2017-18н.р                                                               

1)  Держбюджет , управління освіти

Технологічне обладнання  для харчоблоку

– вага електронна –1 850

– стіл з нержавійки 1-тумбовий – 7 100

– форми для випікання -3шт. – 1 050                                                 – пилосос – 1шт. – 4 200

Електроводонагрівачі – 3 шт –  5561

Змішувач для води (комплект) – 789

Шафи дитячі 5-nи секційні для роздягання -5шт. – 10 535

Ліжка дитячі 2-х ярусні – 30шт. – 42 660

Музичний центр – 1- 6 720

Багатофункціональний пристрій -1- 6500

Компютерний набір – 2

Миючі засоби – 14 521

Мило  –   3 588

Серветки, туалетний папір – 6 280

Канцтовари – 3 999

Медикаменти(градусники, дез.засоби, невідкладна медична допомога) –6 000грн.

Електролампочки енергозберігаючі – 90шт.

Комплектація для пожежного щита( вогнегасники, багор, відро, кошма, сокира) – 6 660

Ремонтні роботи:

  • Заміна пілоги в груповій, спальній та приймальній кімнаті, побілка стін – 1 група – 80 336грн. +119 627грн.
  • Заміна мережі труб системи опалення в 2 групах – 11 065

 

Спецрахунок

Двері внутрішні  – 19 шт.- 33 375

Заміна зливних та каналізаційних труб (« Дзвіночок», « Калинка») – 4151

 

  Благодійна допомога батьків:

 Приміщення та території загального користування

  1. Ремонтні роботи :

–  ремонт центрального коридору  (побілка, багети, занавіски )

–  художній розпис коридору «Світ моря»

– фарбування  фундаменту

– реставрація та фарбування  басейну-хлюпальниці

– ґрунтування та фарбування паркану

– штукатурка,  фарбування старої котельні

– укріплення  фронтона старої котельні

– побілка стін та фарбування підлоги  спортзалу, кабінетів  психолога, завгоспа, пральні

  1. Електротовари:

–    6 світильників потолочних для муззалу

  • 2 світильники на стелю ( коридори)
  • 3 світильники вуличні
  • розетки, кабель, короб
  1. Будівельні матеріали:

– цемент

– пісок

– фасадна фарба

– фарба для  басейну

– фарба та ґрунтовка для парканів

– фарба для  підлоги ( спорт зал, кабінет психолога)

– фарба для  стін (спортзал, кабінет психолога, завгоспа)

– шпаклівка,  кольорові пігменти, вапно

  1. Інше

–  килимове покриття 6х8 (муззала)

– занавіски шифонові 30м ( муз зала)

– карнизи  (муззала , загальний коридор)

– ролети сонцезахисні (муззала

– змішувач для води (харчоблок)

  • колесо на тачку
  • віники та щітки для  прибирання подвір’я
  • стенди-меню
  • відра для прибирання підлоги, швабри
  • ремонт бензокоси
  • масло для коси, бензин, лєска
  • дублікати ключів,
  • ремонт пилососів
  • ремонт комп’ютерів
  • заправка та придбання нових картріджів
  • багети , клей
  • батарея для ліхтаря
  • картриджі для змішувачів води, шланги

 

Покращення  матеріальної бази та розвивального простору групових приміщень та майданчиків

І молодша група № 1  – закуплено посуд, ігровий модуль , висівання газону на ігровому майданчику , побілка групової та приймальної кімнати                                                                                                                      І молодша група № 2 – набір кухонних меблів,  подушки , матраци, посуд, постільна білизна,  ігрові споруди на майданчику

І молодша гр.№ 3 –  матраци, посуд, облаштування ігрового майданчика

ІI молодша гр. № 1 –   ігрова споруда «Будиночок з гіркою»

ІI молодша гр.№ 2 – побілка групової кімнати, ламінат, благоустрій ігрового майданчика(грунт, споруди)

ІI молодша гр. № 3 – пісочниця, будиночок ігровий на майданчику, шкафчики  для роздягання

Середня група № 1 – заміна внутрішніх дверей , сонцезахисні ролети, килим, ігрові модулі, магнітна дошка

Середня група № 2 –  посуд, занавіски, магнітна дошка

Середня група № 3 –   канцтовари

Старша  група № 1 – ремонт павільйона на ігровому майданчику

Старша гр. № 2 – пилосос, кухонні меблі

Старша гр. № 3- настільно- друковані ігри, грибок над пісочницею

Старша гр. № 4- спортивні споруди на ігровому майданчику( кільця, канат, драбина)

В ЗДО № 36 створено постійно діючу комісію з перевірки знань та дотримання правил охорони праці та безпеки життєдіяльності. Розроблені посадові інструкції , з якими ознайомлені всі працівники під підпис.

Керівником систематично видаються накази про створення безпечних умов та дотримання правил безпеки поведінки та організації життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

 

  1. Кадрове забезпечення навчального закладу:

 

Рух кадрів:

Прийнято за рік:    4 ( Фесовець Г.М., Пецка А.Я.,Макогін І.О., Когутка І.І)

Звільнено за рік :  2 (Дудаш М.Ю., Євдокимова М.П.)

Перебувають у відпустці по догляду за дитиною: 6

 

 

Усього педпрацівників – 32

Фахова освіта:

Вища-21

Бакалавр  -3

Мол. спец – 11

Кваліфікаційна  категорія

Спеціаліст –  4

 

ІІ категорія  – 7

І категорія  – 4

Вища –  6

ВЗП  –  11

Педагогічні звання:

Вихователь- методист – 5

 

Педагогічний стаж роботи

  • Молодий спеціаліст -3
  • До 5 років – 2
  • Від 5 до 10 років – 4
  • Від 10 до 15 – 1
  • Від 15 до 25 – 8
  • Від 25 до35 років – 7
  • Понад 35 років – 7

Атестація педагогічних кадрів

(кількість  у %) за навчальний рік

  • Всього проатестовано – 28%
  • Вища категорія/встан/підтверд. – 12%
  • І кат.встан./підтв. –3%
  • ІІ кат/встан/підтв.- 3%
  • Спеціаліст встан/підтв. –
  • Педзвання- присв./ підтв. – 6%
  • Відповідає займан.пос.-  9%
  1. Медичне обслуговування дітей у навчальному закладі.

 

Пріорітетний напрям роботи ДНЗ № 36: «Формування здоров’язбережу-

вальної  компетенції дитини-дошкільника шляхом створення оптималь-

них умов у ДНЗ».

Система фізичного виховання в закладі базується на принципах індивідуального та особистісного підходів, пріоритету оздоровчої спрямованості, широкого застосування різноманітних засобів і форм фізичного вдосконалення. Впродовж цього навчального року була продовжена робота над розбудовою та вдосконаленням розвивального простору фізкультурної зали та спортивного майданчика. Аналізуючи актуальність питання збереження та зміцнення здоров’я підростаючого покоління, педагоги закладу разом з традиційними формами роботи активно використовували дихальну гімнастику та гімнастику для очей, інші види роботи з формування здоров’язберігаючої компетенції дитини дошкільного віку(профілактика плоскостопості, «доріжки здоров’я», с-вітамінізація, вживання в їжу цибулі, лимона, дотримання рухового режиму, купання в басейні-хлюпальниці, пальчикова гімнастика, гімнастика пробудження).

Кількість дітей, які перебувають на диспансерному обліку та проходять індивідуальне медичне обстеження в 2017-2018  навчальному році така:

9 –  із захворюваннями органів дихання;

2  – із захворюваннями серцево-судинної системи;

3  – із неврологічними захворюваннями;

      3- із захворюваннями органів травлення (на дієтичному харчуванні – 3);

1  – із захворюваннями ендокринної системи;

1 – із захворюваннями органів сечовиділення;

28 із пониженим зором;

 8 –  кістково-мязева система;

 1 –  вродженні вади розвитку;

Кількість випадків по хворобі за рік складає 320. Кожна дитина в нашому ДНЗ  протягом навчального року хворіла 0,9 раз ( 320 випадків / 338 дітей). В розрізі груп картина наступна

 

Група

Списковий

склад

Кількість

випадків хвороби

у групі

Ксть випадків

хвороби на одну дитину

«Гномики» 26 35 1,4
«Полунички» 26 43  1,7
«Зайченята» 27 62  2,3
«Малинки» 28 8  0,3
«Ромашки» 30 22 0,7
«Джерельце» 26 23

0,9

«Калинки» 24 19    0,8
«Дзвіночок» 23 26  1,1
«Казка» 25 21   0,8
«Сонечко»          26 22 0,8
«Курчатко» 27 11  0,4
«Метелики» 27 19  0,7
«Вишеьки» 23 9                  0,4
  338    

 

Середньомісячне відвідування дітьми в 2017 – 2018 н.р. по ДНЗ складало  202 дітей  ДНЗ № 36  виконав план дітоднів на 83%.

 

В розрізі груп:

 

Група Прізвище, ініціали вихователів Середнє відвідування % виконання
Яслі №1

«Гномики»

Куштан Л.Й.,

Ігнат Т.Ю.

 

12,8 85
Яслі №2

«Полунички»

Галабурка О.І., Чаюк Н.В.

 

15,3 102
Яслі №3

«Зайченята»

Рибович Л.Ю., Когутка І.І.

 

14,9 99
Мол. № 1

«Малинки»

Рештей В.І., Малиновська А.М.

 

21 103
Мол. № 2

«Ромашки»

Мошкола Г.Ф

 

21 103
Мол. № 3

«Джерельце»

Готра А.Ю.,

Пецка А.Я.

17,2 86
Середня № 1

«Калинки»

Кацала К.М.,

Заяц Т.І.

 

16,4 82
Середня № 2

«Дзвіночок»

Черленяк В.П.

Буря Н.І.

17 83
Середня № 3

«Казка»

Товтин Т.Ю.,

Чернянська Т.С.

15,2 76
Старша № 1

«Сонечко»

Парлаг Ю.Є.

, Фесовець Г.М.

20,2 101
Старша № 2

«Курчатко»

Сентімрей Г.А., Малиновська А.М. 19 93
Старша № 3

«Метелики»

Нашкородова Т.В. 18 90
Старша №4

«Вишеьки»

Цібере К.Ю..

Макогін І.О.

16,4 82

 

Робота тифлоцентру

В період з 01.09.2017 по 30.05.2018 проведено щорічний плановий огляд дітей  середніх та молодших груп  ДНЗ № 36 .

Станом на 1 червня 2018 року  всього було обстежено 128 дітей дошкільного віку (від 4 до 6 років), а саме :молодші та середні групи.

В процесі огляду виявлено 39 дітей з гостротою зору менше 100%. З них батьки 18и дітей виявили бажання пройти повне комплесне дообстеження для уточнення рефракції на авторефкератометрі в стані циклоплегії  та встановлення правильного діагнозу.

Після повного огляду взято на диспансерне спостереження та систематичне апаратне лікування 28 дітей віком від 4- ох до 6- ти років.

 

  1. Організація харчування дітей у навчальному закладі:

Вихованці дошкільного закладу забезпечені 4-х разовим гарячим харчуванням, виготовленим на власному харчоблоці. Харчоблок повністю укомплектований кадрами відповідно штатному розпису: 1 шеф-кухар, 3 кухарі, 3 підсобні робітниці, комірник. Перспективне та щоденне меню складає дієтмедсестра.

Харчування дітей здійснюється на суму 43грн. в день з 01.січня 2018р.

Таку грошову норму поки що не вдається забезпечити у зв’язку з відсутністю асортименту продуктів: несистематичне постачання яєць, мяса, сметани. фруктів та ін.

 

Звільнені від оплати за харчування на 50%-38 дітей з багатодітних родин, на 100% – 21 дитина учасників АТО,  3 дітей- із сімей, переміщених з тимчасово окупованої території, 2 дітей -з малозабезпечених сімей та 1 дитина-інвалід

  1. Навчально-виховна робота в ДНЗ № 36:

Виходячи з завдань дошкільної освіти, інструктивно-методичних рекомендацій МОН України на новий навчальний рік, пріоритетним завданням закладу дошкільної освіти залишалося покращення якості надання освітніх послуг, на реалізацію якого була спрямована методична робота.

           Було проведено 4 педагогічні ради на теми:

  1. Про підсумки роботи педагогічного колективу за 2016-2017н.р. та  планування роботи на 2017/2018 навчальний рік.
  2. Використання інноваційних педагогічних технологій  у навчально-виховному процесі ЗДО.
  3. Формування екологічно доцільної поведінки дитини в природі – вимога часу.
  4. Забезпечення готовності дітей 6-річного віку до школи як умова реалізації наступності між суміжними ланками освіти.

Педагоги брали активну участь в розробці та обговоренні актуальних тем на семінарах, методичних годинах, майстер-класах, виставках, конкурсах–оглядах,  засідань школи зростання педагогічної майстерності педагогів ЗДО міста Ужгорода, одне з яких відбулося 30 листопада 2017 року на базі ДНЗ № 36. Вміння застосовувати метод скрайбінгу в освітньому процесі демонстрували вихователі Кацала К.М., Парлаг Ю.Є., Мошкола Г.Ф, Товтин Т.Ю., Малиновська А.М., з педагогами міста вихователем-методистом проведений тренінг, який допоміг зрозуміти переваги використання даного методу під час організованих видів діяльності

З метою  більш широкого ознайомлення  з інноваційними педтехнологіями, підвищення фахового рівня педагогів проведено семінар-практикум: «Використання інноваційних педтехнологій як умова підвищення фахового рівня педагога». В результаті цих методичних заходів педагогічні працівники детально ознайомились з основними положеннями школи М.Монтессорі, ЛЕГО-технологією, паличками Кюізенера та блоками Дьєніша, принципами колективного творчого навчання,  веселковою педтехнологією, теорією розв’язання винахідницьких завдань. Також більшість педагогів обрали інноваційні технології,  елементи яких вони використовуватимуть у своїй освітній діяльності.

22 лютого в закладі відбувся семінар-практикум: “Методи та прийоми формування зв’язного мовлення, звукової культури мови дітей дошкільного віку».

 Багато часу приділялось удосконаленню педагогічної майстерності, особливо молодими спеціалістами, шляхом вивчення досвіду роботи педагогів ЗДО, міста та України, які  публікувались в педагогічної періодиці.

Відповідно до річного плану, в закладі 18 грудня відбулася виставка новорічної прикраси, виготовленої своїми руками. Слід відзначити вихователів Пецку А.Я., Парлаг Ю.Є., Рибович Л.Ю., Кацалу К.М., Євдокимову М.П..  Товтин Т.Ю., Рещтей В.І., Малиновську А.М.,  Черленяк, В.П., Бурю Н.І., Сентімрей Г.А., Цібере К.Ю., діловода Галабурку Я.І., помічника вихователя Бузанову Я.І. за участь у оформленні виставки та створення піднесеного настрою у дітей та родин вихованців у період новорічно-різдвяних свят.

Експерементом цього року можна назвати створення фотозони у закладі  та висловити вдячність вихователю-методисту Вертипорох С.Т., вихователям Ігнат Т.Ю., Когутці І.І., Парлаг Ю.Є., діловоду Галабурці Я.І. за роботу над  створенням  новорічної фотозони, а також вихователям Пецка А.Я.  та Євдокимовій М.П. за роботу над  оформленням різдвяної шопки.

Впродовж року педагоги разом з вихованцями та їх батьками брали участь у виставках, таких як : «Українська осінь», «Великодня казка», а також в огляді-конкурсі  дитячої самодіяльності «До-ре-мі-фа-солька», спортивних змаганнях серед дошкільників м.Ужгорода «Весняна Олімпіада».

Варто відмітити роботу музичних керівників Бурчик Н.О., Радєвої М.Р. щодо підготовки та проведення свят Осені, Нового року, Дня Матері та випускних ранків, а також роботу музичного керівника Бурчик Н.О., вихователя Парлаг Ю.Є. у підготовці хореографічної композиції «Мала баба курку» для участі у міському етапі огляду-конкурсу дитячої творчості ЗДО та НВК «До-ре-мі-фа-солька».

      Вихованці нашого закладу прийняли участь у чемпіонаті по перетягуванні канату серед дошкільників м.Ужгорода.       ДНЗ № 36 представив матеріали для участі в І етапі Всеукраїнського конкурсу з організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО міста та зайняли почесне 2-е  місце.                                                                                                             Також діти старших груп брали участь у конкурсі на кращий малюнок  «Мій улюбленний дитячий садок», 1 червня у рамках проведення Дня захисту дітей у художньому пленері на тему: «Кольорові мрії». Одним з переможців конкурсу був випускник старшої групи № 1 Радік Антон. В рамках святкування Дня захисту дітей  управлінням освіти був організований конкурс кулінарної майстерності  кухарів дошкільних закладів міста – фестиваль  дитячих страв «Ням-Ням», у якому кухарі нашого закладу вибороли 1 місце в номінації « А такого не було ні в кого»

Планово були проведені колективні перегляди організованих видів діяльності за змістовими лініями, відкриті підсумкові заняття за І, ІІ півріччя в молодших, середніх та старших групах для молодих спеціалістів та батьків Педагоги показали найбільш продуктивні форми роботи з дітьми, приділили особливу увагу принципу інтеграції навчально-виховного процессу з перевагою ігрових методів, вихователі старших груп – підготовці дітей 6-річного віку  до навчання у новій українській школі.

Аналіз контрольних занять, моніторингового вивчення рівня розвитку  основних знань, умінь та навичок дітей з визначених розділів програми дає змогу стверджувати, що завдання і зміст ліній розвитку у всіх вікових групах за навчальний рік вважати виконаними. Про це свідчать результати вивчення:

І пол.р.                 ІІ пол.р.

Старші групи

серед  вихованців 103  (96- ідуть до школи)  старших  груп

високий рівень знань мають  –    55,3 %                     69%

середній –                                      42,7%                      29,1%

посередній –                                   2%;                           1,9%

мінімальний –                                0 %                           0 %

компетенція не сформована –      0%                         0 %

Середні групи:

Високий рівень –                       31%                     32  %

Середній –                                  66%                      65,6 %

Початковий –                             3%                         2,4%

Молодші групи

Високий рівень –                          11 %                 26,5%

Середній –                                     83 %                 70%

Початковий –                                 6 %                  3,5%

Також у І та ІІ півріччі були проведені підсумкові заняття  керівником гуртка з вивчення англійської мови Гуляш А.С.,  де педагог продемонструвала належний рівень знань дітьми вікових груп програмового матеріалу.

Протягом 2017-2018 навчального року в ДНЗ успішно пройшли атестацію 9 педпрацівників, 4 з них –  атестаційною комісією  ІІ рівня.                                                                    З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки пройшли курси підвищення кваліфікації педагогів.

Впродовж навчального року були здійснені тематичні перевірки всіх груп з підготовки до навчального року, стану роботи педагогів з формування мовленнєвої компетенції дитини дошкільного віку та з формування основ екологічної культури.

Аналіз відвіданих підсумкових занять дає підстави стверджувати, що діти володіють необхідним обсягом знань, умінь та навичок, визначених програмою «Українське дошкілля».

   Багато зусиль приділялось удосконаленню педагогічної майстерності, особливо молодими спеціалістами, шляхом вивчення досвіду роботи педагогів ЗДО на відкритих переглядах,  опрацювання статтей, які  публікувались в педагогічної періодиці., консультацій педагогів -наставників, вихователя-методиста, завідувача, участі  у всіх методичних заходах в закладі, та відвідання школи професійної адаптації молодого та малодосвідченого педагога ЗДО.

Впродовж попереднього року педагоги ДНЗ продовжили працювати над впровадженням інноваційних  педтехнологій, та певна частина колектву почала  роботу над наступними:

  • Нетрадиційні техніки образотворчого мистецтва у роботі з дітьми дошкільного віку
  • «Театр фізичного виховання», М.Єфименко;
  • «Створення ситуацій успіху», А.Бєлкін;
  • Методика ТРВЗ, Г. Альтшуллер;
  • Методика М.Монтессорі («Будинок вільної дитини»);
  • Організація музичного виховання (Карл Орф);
  • Використання спадщини В.Сухомлинського;
  • Палочки Кюінезера, І.Стеценко «Логіки світу»,  Блоки Дьєніша
  • Методика навчання дітей читанню (М.Зайцев)
  • Методика навчання дітей раннього віку Глена Домана;
  • Арттерапія , піскотерапія
  • Казкотерапія
  1. Управлінська діяльність у навчальному закладі:

Впродовж навчального року відбулося  планове вивчення стану роботи педагогів з наступних розділів чинної програми:

  • перевірка готовності груп до нового навчального року;
  • стан роботи педагогів з мовленнєвого розвитку
  • стан роботи педагогів з екологічного виховання;

Результати перевірок узагальнені у довідках, прийняті вдповідні рішення педради щодо усунення недоліків у роботі.

Систематичне моніторингове вивчення рівня компетенцій дітей, діагностика основних психічних процесів дітей 6-тилітнього віку практичними психологами, відгуки вчителів початкової школи дає змогу стверджувати про наявність позитивної динаміки досягнень наших вихованців.

Проводиться постійна робота, спрямована на ріст та вдосконалення професійної компетентності педагогічних працівників.

 

  1. Робота з батьками та громадськістю у навчальному закладі:

Велика увага впродовж року приділялася педагогами закладу роботі з батьками. Загальні та групові батьківські збори, консультації, індивідуальні бесіди, відкриті заходи, виставки, відображення основної інфомації про заклад дошкільної освіти на сайті – все  це сприяє взаємодії з батьками на засадах довіри, прозорості та розумінні єдності інтересів у спільній справі – вихованні дітей.

В закладі  систематично проводяться відкриті заходи для батьків:

– Свято осені

– Новорічно-Різдвяні свята

– День Матері

– Дні здоров’я

– Спортивні свята

– День відкритих дверей

Вся актуальна для батьків інформація та звіт керівника розміщена на інформаційних дошках  та сайті ДНЗ.

Систематично проводяться засідання батьківського комітету закладу, на яких батьків знайомлять з чинними нормативними документами щодо регламенту діяльності батьківських комітетів, вирішуються питання надання додаткових освітніх послуг, інформування про матеріальне забезпечення закладу, виконання норм харчування. Тричі впродовж року проводяться групові батьківські  за участю  адміністрації, медпрацівників, психологів, на яких, окрім основної теми, розглядаються питання, що турбують батьків конкретної групи.

Для моніторингу вивчення громадської думки серед батьків в закладі проводиться анонімне анкетування.

З метою реалізації принципу наступності роботи ЗДО та школи продовжується співпраця між нашим закладом та УСЗОШ  І –ІІІ ст..№ 2, ліцеєм «Лідер»: організовуються екскурсії, спільні святкові заходи, між педагогами суміжних ланок освіти обговорюються нагальні питання, особливості чинних освітніх програм, провідних педагогічних методик та інноваційних технологій  в тому числі у рамках проекту «Платформа наступності», організованим управлінням освіти Ужгородської міської ради.

В рамках співпраці з карпатською агенцією прав людини « Вестед» в ДНЗ відкрито тифлоцентр корекції зору.

 

 

Завідувач ДНЗ № 36                                                   В.В. Стан